موزائیک خیام

دارنده استاندارد 755

تفاوت موزائیک اتوماتیک و دستی چیست |
برای دانستن تفاوت موزائیک اتوماتیک و دستی باید بدانید که موزائیک ها از لحاظ سازندگان به دو دسته کلی تقسیم می شود:

موزائیک های دستی و موزائیک اتوماتیک

این سوال برای بسیاری از خریداران پیش می آید که فرق این دو مدل موزائیک چیست؟

در این مقاله قصد داریم تفاوت های این دو دسته موزاییک را به شما بگویم.

به طور کلی تفاوت موزائیک اتوماتیک و دستی به پنج دسته مختلف تقسیم می شود.

۱- پرس موزاییک

یکی از تفاوت های اصلی بین موزاییک دستی و اتوماتیک در پرس است که بوسیله آن موزائیک را فشرده می سازند.

با این تفاوت که در شرکتهای تمام اتوماتیک فشار وارد شده توسط پرس بالای ۵۰۰ تن میباشد و در کارگاهها و موزائیک سازی های دستی حداکثر فشار وارد شده زیر ۱۰۰ تن می باشد.

بنابراین موزائیک هایی که توسط شرکت های موزائیک سازی تمام اتوماتیک تولید می شود استحکام بالاتری به نسبت موزائیک های دستی دارند.

۲- تفاوت بسته بندی

کارخانجات تولید موزاییک اتوماتیک به دلیل اینکه به صورت مکانیزه تولید می کنند اصولاً بسته بندی هایشان به صورت پالتی و برای موزائیک های نازک به صورت کارتنی می باشد که این امر زمینه حمل و نقل آنها را به صورت بهتر فراهم می کند.

در مقابل موزائیک های دستی بارگیری و حمل و نقل بصورت دستی و فله ای انجام می پذیرد.

۳- کیفیت موزائیک

دیگر تفاوت موزائیک های اتوماتیک و دستی به علت پرس در فرآیند تولید شرکت های اتوماتیک چون پیشرفته تر و مکانیزه تر است باعث می شود استحکام بیشتری داشته باشد و کمتر دچار خردگی و ساییدگی می شود و در هنگام حمل و نقل به علت بسته بندی بهتر سالم تر به دست مصرف کنندگان برسد. وهمچنین مقاومت خمشی بالاتری به نسبت موزائیک های دستی دارند. علاوه برآن به علت بروز بودن دستگاه ساب جلای بیشتری به نصبت موزائیک دستی دارند.

۴- قیمت

دیگر تفاوت موزائیک اتوماتیک و دستی به علت فرایند تولید پیچیده تر و استفاده از تجهیزات به روز تر و گران قیمت تر در شرکت های اتوماتیک قیمت بالاتری به نسبت موزائیک های دستی دارند این برنامه خود باعث می شود کسانی که هزینه برایشان بسیار مهم باشد به سمت خرید موزائیک های دستی تمایل پیدا کنند.

۵- موزائیک های نازک

دیگر تفاوت موزائیک های اتوماتیک و دستی توانایی شرکت های تولید کننده موزائیک های اتوماتیک برای تولید موزائیک هایی به ضخامت 18 میلیمتر به صورت تک لایه می باشد که این امر باعث می شود که هزینه حمل و کاهش پیدا کرده و علاوه بر آن کیفیت محصول نیز حفظ گردد. اما این فرایند توسط کارگاه های موزائیک سازی دستی امکان پذیر نمی باشد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">